Vi på Almi är stolt partner till DI Gasell och vi fick en fantastisk kväll med vinnarna och alla andra Gaseller. Den 15 november nådde Gasellturnén Karlstad för att kora årets länsvinnare i Värmland, Västmanland och Örebro. Stort grattis säger vi till årets gasellföretag i Värmland CK Management AB (Svenska Hudkliniker) som haft en tillväxtökning på 322% 2018-2021. Vi fick en pratstund med Kathrin Mörtel, grundare och verksamhetschef.
En av nordens största kliniker finns i centrala Karlstad. CK Management (Svenska Hudkliniker) startades 2015 och består idag av 20 anställda. Bland klinikens behandlingar finns injektionsbehandlingar med botox och fillers, laserbehandlingar som exempelvis hårborttagning och hudåtstramning och ansikts- och hudbehandlingar av olika slag.
Hur känns det att vinna DI-gasell i Värmland?
- Det känns jättekul och hedersamt. Trots att det gått väldigt bra för oss var det lite oväntat. Vi är så glada!
Vilka är era framgångsfaktorer?
- Vår målsättning har varit att dubbla omsättningen vartannat år. Hittills har vi lyckats med det! Vi har från början tänkt stort och varit modiga i tanken med att växa mycket och bli bäst på det vi åtagit oss. Vi har också tänkt strategiskt med två verksamheter och har format ett unikt koncept tillsammans med hög kvalité på produkter och tjänster. Vi har dels den exklusiva hudkliniken där vi prioriterat helheten i kundresan, allt från det mötet i sociala medier, när man kommer till våra lokaler, bemötande, behandling, eftervård osv. Vi har ex. tagit fram en egen profildoft och skön musik möter kunden i en miljö där man gärna vill tillbringa mycket tid. Allt ska vara tilltalande, rent och vackert. Våra lokaler är magiska, både i Stockholm och Karlstad. Det är många som "drar efter andan" när de för första stiger in på våra klinker. Därutöver har vi också satsat stora resurser på en inhouse mediaenhet. Vi förstod tidigt vikten av att nå ut med nytt och autentiskt material i sociala medier för att nå ut och vi ser att detta skapar ett inflöde av kunder.
Hur ser era tillväxtplaner ut?
Vårt mål är fortsatt att dubbla omsättningen vartannat år. Vi öppnade en klinik för ett år sen i Stockholm på Östermalm och vill självklart att den ska växa och bli minst lika stor som kliniken här i Karlstad. Det ser lovande ut! Nästa steg är att ha kliniker i Göteborg och Malmö.
Vad har ni för tips till andra företag i tillväxt?
- Sätt upp realistiska mål men som ändå är lite utmanande både i tanken och prestationsmässigt. Vi entreprenörer behöver väl utmaningar för att må bra? Fundera på var du vill vara om fem år. Jobba sedan bakvänt och sätt upp delmål för att ta dig dit. Våga anställa! Ta kontakt med en mer erfaren entreprenör för att få tips och råd i ex. anställningsprocessen. Viktigt att rekrytera bra medarbetare som trivs och stannar i bolaget. Vi som drivit bolat en stund har ofta gjort många misstag som du på det sättet kan undvika att upprepa.Utvecklas och förbättras genom att hela tiden utvärdera som går bra och mindre bra. Och ett viktigt tips, ta hjälp av samarbetspartners!
På tal om partners, så är ni ju också en Almi-kund som tagit stöd av såväl finansiering som affärsutveckling. Hur ser du att Almi bidragit på resan?
- Våga satsa pengar i bolaget för det kommer tillbaka om man gör något bra. Min inställning är att gå "ALL IN”. Om du tror på din affärside så är det bra att investera i ex bra maskiner, lokaler osv. Tänk långsiktigt! Bra partners som kan stötta på olika sätt är ovärderligt! Vi är så nöjda med all hjälp vi fått via Almi!