Bättre kundupplevelser ger bättre affärer. Workshopen ger er som etablerat företag en fördjupad förståelse för hur ni kan förbättra ert marknadsförings- och säljarbete genom att bättre förstå era kunder och deras kundresa hos er.
I workshopen, som består av två delar, kommer vi att använda kundresan som ett verktyg för att förbättra och öka er försäljning. Vi kommer att presentera kundresan och dess olika faser, ni kommer praktiskt få arbeta med kundresan utifrån ert eget företag och ni kommer utbyta erfarenheter företagare emellan.
Målet med workshopen är att ge större förståelse för hur kunderna upplever er affär, före, under och efter en interaktion med er samt att utifrån denna förståelse få insikter och inspiration till förändringar i ert marknadsförings och försäljningsarbete för bättre försäljning.
Hållbarhet är idag en avgörande faktor för alla verksamheter oavsett om ni vill vara hållbara stjärnor eller bara ”hela och rena”. I samband med workshopen genomför vi därför en enklare hållbarhetsgenomlysning med alla deltagande företag. Hållbarhetsgenomlysningen kan genomföras innan workshopen eller i samband med hemläxan mellan de två mötena och bokas in separat med oss på Almi.
Workshopen passar dig som:- Leder ett etablerat bolag (minsta omsättning 5 mkr)
- Vill förbättra ditt sälj och marknadsföringsarbete
- Är nyfiken på att arbeta ännu mer kundorienterat
Datum: - Tillfälle 1: 8 november kl 9-12
- Tillfälle 2: 14 november kl 9-12
Pris: 3000 kr + moms per företag. Generellt blir värdet av ert deltagande alltid större om ni är två som deltar från företaget.
Workshopen är en del av Acceleration Sthlm, ett affärsutvecklingsprojekt som ska bidra med ökad tillväxt-, innovation- ochkonkurrenskraft bland Stockholmsregionens företag. Projektet finansieras av den Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) samt Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB.